Klachtenprocedure

Klachtenprocedure Zorgmetzorg4you

 Heb je een klacht?

Het kan gebeuren dat je een klacht hebt over Zorgmetzorg4you. Een klacht is dat je aangeeft dat je ontevreden bent over hoe je behandeld wordt door een medewerker van Zorgmetzorg4you of een vrijwilliger/stagiaire van Zorgmetzorg4you.

Wat te doen bij een klacht:

Er zijn meerdere mogelijkheden beschikbaar om je klacht kenbaar te maken. Je bent altijd vrij om te kiezen welke mogelijkheid je daarvoor gebruikt.

  • Bespreek de klacht met Gilly Wingelaar of Mip Vink op een rustig tijdstip .
  • Lukt dit niet: dan kun je via de website: zorgmetzorg4you.nl terecht bij een onafhankelijke klachtencommissie: erisietsmisgegaan.nl. Deze organisatie is niet in dienst bij je zorgaanbieder, is onpartijdig en kan je op weg helpen, door:
    – te luisteren naar je klacht en mee te denken;
    – samen te zoeken naar een oplossing;
    – te bemiddelen tussen jou en je zorgverlener;
    – het regelen van een gesprek tussen jou en je zorgverlener;
    – zo’n gesprek opnieuw op gang te brengen of met je mee te gaan;
    – het geven van praktische tips of adviezen;
    – je te ondersteunen bij het verwoorden of opschrijven van je klacht;
    – het bewaken van het verloop van de klachtenbehandeling.

Loopt je indicatie via Stichting inzet voor zorg dan kan je ook daar terecht met je klacht. Welke stappen kun je zetten?

Stap 1: Een goed gesprek met je zorgverlener
Bespreek je vraag of ongenoegen altijd eerst met de persoon met wie je direct te maken hebt, zoals je zorgverlener Gilly Wingelaar of Mip Vink.

Probeer met elkaar alsnog tot een oplossing te komen.

Lukt dit niet, ga dan naar stap 2.

Stap 2: Contact opnemen met de onafhankelijke klachtenfunctionaris
Lukt het niet om er samen uit te komen? Of voel je je nog onvoldoende gehoord? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris: 06-24849636 of [email protected] Hij is niet in dienst bij je zorgaanbieder, is onpartijdig en kan je op weg helpen, door:
– te luisteren naar je klacht en mee te denken;
– samen te zoeken naar een oplossing;
– te bemiddelen tussen jou en je zorgverlener;
– het regelen van een gesprek tussen jou en je zorgverlener;
– zo’n gesprek opnieuw op gang te brengen of met je mee te gaan;

– het geven van praktische tips of adviezen;
– je te ondersteunen bij het verwoorden of opschrijven van je klacht;
– het bewaken van het verloop van de klachtenbehandeling.

Stap 3:  Klacht indienen bij de externe klachtencommissie
Als blijkt dat deze stappen niet afdoende zijn, dan kun je overwegen om je klacht in te dienen bij de klachtencommissie. Ook deze commissie is onafhankelijk en behandelt klachten die vallen onder de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (WKKGZ). De commissie bepaalt of je klacht gegrond is. Het brengt een advies uit aan jouw zorgaanbieder, aan jou en andere direct betrokkenen.

  • Heb je een pgb en kom je er met Gilly of Mip niet uit, dan kan je voor je klacht terecht bij de SVB.

Op de website van de SVB staat een klachtenformulier. Deze kunt u invullen en er wordt daarna met u contact opgenomen.

  • Loopt je indicatie via Amarant en kom je er met Gilly of Mip niet uit, dan kan je gebruik maken van de klachtenregeling van Amarant.

Dat kan via de website van Amarant: bij de zoekopdracht typ je: klachtenprocedure en je vind daar alle informatie die je nodig hebt, evenals een formulier om je klacht te melden, je begeleiding op de woning of iemand die je vertrouwt kan je daarbij om hulp vragen.

  • Loopt je indicatie via Stichting Zuidwester en kom je er met Gilly of Mip niet uit, dan kan je gebruik maken van de klachtenregeling van Stichting Zuidwester .

Dat kan via de website van Stichting Zuidwester: bij de zoekopdracht typ je: klachtenregeling en je vind daar alle informatie die je nodig hebt, je begeleiding op de woning of iemand die je vertrouwt kan je daarbij om hulp vragen.